Přítomnost dětí jsem vyhledávala, už když jsem byla velmi mladá. Cítila jsem se v jejich blízkosti přirozená, uvolněná, zkrátka bylo mi s nimi dobře. A tento stav jsem chtěla převést i do profesní oblasti.
Vystudovala jsem na Ostravské univerzitě obor Vychovatelství s volnočasovým a resocializačním zaměřením.
Životní okolnosti a narození první dcery mě přivedly k tomu, abych dálkově studovala Střední pedagogickou školu v Odrách. Pracovala jsem ve státní mateřské škole, kde jsem začala postupně zjišťovat, že tradiční předškolní vzdělávaní není úplně v souladu s tím, jak bych chtěla děti vést k tomu, aby samy došly k získávání informací, dovedností a zkušeností v současném světě.
Na svět přišly mé další tři děti, se kterými jsem nejvíce času trávila, jak jinak než v přírodě. V té době se mi naskytla možnost stát se průvodkyní a přidat se ke Katce a k dětem této školky.
Být průvodkyní dětem, které v přítomném okamžiku objevují svět kolem sebe, své možnosti, bytí a to s údivem a přirozeností v propojení s nekonečným prostorem přírody, mě nesmírně naplňuje.
Důležité je Být tady a teď pro ně, jako ony jsou tady pro mne a předávat jim to, co mohu, jak nejlépe umím, co děti považují za důležité pro pozorování „v jejich světě“, ze kterého by se mohl kdejaký dospělý učit.